Ervaringen

Huurders die jullie voorgingen.

Familie Visser (april/mei 2011)

Rondje Nederland 2011.

Omdat we in 2011, 12,5 jaar getrouwd zijn wilden we eens een andere vakantie dan gebruikelijk. Het leek ons altijd al erg leuk om met de kinderen Ilse (11) en Timo (7) met een camper op vakantie te gaan. Dus na even googlen kwamen we uit bij de familie Dekker. We kregen een leuke persoonlijke benadering en konden de camper eerst bekijken. De kinderen waren gelijk enthousiast en konden niet wachten om in de alkoof te slapen.

Voor we op pad gingen met de camper kregen we een spoedcursus camper’en voor beginners, en konden met vragen altijd bellen. We hebben de camper voor 2 weken gehuurd in de april/mei vakantie. In die twee weken gaan we een rondje Nederland doen. Onze eerste bestemming is Limburg. Bij aankomst op de camping in Baarlo deed de koelkast het niet en hebben we contact gezocht met de familie Dekker. Zij hebben ervoor gezorgd dat de koelkast dezelfde dag nog werd gerepareerd (waarschijnlijk niet zo goed opgelet tijdens de spoedcursus‚Ķ).

Die zondag zijn we op de fiets naar Tegelen gereden, klimmen in Funforest. Toen we na een dagje sportief bomenklimmen terug kwamen bij de camper was de koelkast al gerepareerd en niet onbelangrijk, ons biertje heerlijk koel. De volgende dag hebben we het klooster in Steyl bezocht met een indrukwekkende verzameling opgezette dieren die zijn meegebracht door de missionarissen. Na 3 dagen gezelligheid in Baarlo zijn we op weg gegaan naar Lauwersoog.

Geweldig met de kids een spelletje doen aan de eettafel en papa rijdt ons er naartoe, onderweg een tussenstop om te lunchen. Eenmaal aangekomen in Lauwersoog hebben we een mooi plekje voor de camper uitgekozen, luifeltje uit en tafel en stoelen uitgeklapt. 5 minuten later zitten we aan een lekker bakje koffie te genieten van het uitzicht op het Lauwersmeer. De volgende dag gaan we op de fiets naar de boot voor een dagje Schiermonnikoog. Na twee dagen spreken onze kinderen al een aardig woordje Duits en pakken we de spullen weer in, en gaan de fietsen weer op de drager.

Onze volgende bestemming is Harlingen. Op 29 april komen we aan en hebben weer een leuk plekje op de camping naast de speeltuin. De volgende dag gaan we vroeg op pad om met de sneldienst naar Terschelling te scheuren. Lekker fietsen op Terschelling, maar windkracht 5 is toch best pittig. Een gezellige dag gehad en toch veel van het eiland gezien en natuurlijk geproost op onze koningin. ’s Avonds met de veerdienst de souvenirs terug naar Harlingen gebracht.

Op maandag 2 mei zijn we weer op pad gegaan richting Callantsoog. Dit was ook tevens onze laatste bestemming. De eerste dag stond er erg veel wind, dus met de vliegers naar het strand. Maar je hoort ons niet klagen, dit is de warmste en droogste april/mei sinds jaren. Deze camping vonden onze kids het leukst, veel vriendjes en vriendinnetjes en een leuke speeltuin en zwembad. Hoewel het hier in de bar ook erg gezellig was, is de camper echt ons thuis geworden.

Aan alles komt een einde en op donderdagmiddag zijn we weer richting Zwijndrecht gegaan. ’s Avonds hebben we de camper uitgeladen en op vrijdagmorgen hebben we de camper schoongemaakt. Dit was een vakantie om nooit te vergeten, en volgens de kinderen was dit de leukste vakantie ooit! En er zal vast nog wel een vervolg komen want we zijn nog niet op Vlieland geweest.

Familie Dekker, bedankt voor de goede service!